Na 2 maanden Kyalin

05-03-2015 11:00

Hey,

Vandaag was het dan weer Dday! We zijn alweer een maandje verder dus in totaal al 2 maanden bezig en ik moet zeggen dat ik zeker op de foto's het verschil goed begin te zien! Ik ben blij want als ik zelf naar mijn allereerste foto's kijk vind ik het verschrikkelijk dat ik er zo heb uitgezien... heel confronterend maar daarvoor zijn die foto's ook natuurlijk.

Deze morgen heb ik dus alweer eerst op de weegschaal gestaan:

Mijn mijlpaal voor deze maand is weer behaald!!!!! Yihaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! Ik ben mijn 2de maand 5 kg kwijtgeraakt! Dat maakt mijn totale gewichtsverlies 13,6 kg op 2 maanden tijd en zeg nu zelf, dat is toch wel mooi gedaan!! Ik ben echt weer super blij met mijn resultaten en blijf er echt voor gaan.
Dit betekend ook weer een nieuw hoofdstuk ik mijn dieetplanning... ik ga flink naar die 75 kg dus ga ik maandag ook starten met mijn Insanity programma. Zo hoop ik mijn lichaam strakker te krijgen tijdens het gewichtsverlies zodat ik meer vertrouwen krijg voor deze zomer, na 3 kids is het werk een beetje meer en langer dan na eentje.

Ook heb ik me weer gemeten:

Wat een rare resultaten krijg ik toch telkens bij die metingen... mijn armen verdikken precies (terwijl deze het meest uitkomen tijdens het sporten doordat ik geen mouwen heb) en mijn kuiten blijven ook maar lekker dik... pfff... mss dat ik met de training vanaf volgende week wat meer resultaat boek op dat vlak.
Maar al bij al is er toch weer 36 cm verdwenen op mijn lichaam en dat maakt ook het grote verschil op de foto's. In kilo's ben ik minder afgevallen maar in cm dan weer meer... daarom dat het zo belangrijk is om je ook te meten tijdens een dieet want de weegschaal kan zo misleidend zijn. En ga er zeker niet elke dag op gaan staan want dan maak je jezelf gek ;-)

Dan maar eens weer die gevreesde BMI berekend:

Ah.. ik begin er langzaamaan te geraken. Eens ik 71,4 kg heb bereikt zal ik eindelijk weer een gezonde BMI hebben van 25... het is dan nog steeds niet de gewenste 22 maar dan komt het toch al weer aardig in de buurt!
Ik ben blij dat ik weer richting een gezond gewicht ga want dat is toch ook een belangrijk aspect van het dieet.. we komen er wel.

Ik ben ook bij mijn Kyalin coach op de speciale weegschaal gaan staan en de resultaten waren minder dan verwacht:

* Vet = 38,3%
* Spieren = 44,5 kg
* Botten = 2,4 kg
* Vocht = 46%
* Leeftijd = 46 jaar

Wel... gelukkig is mijn vetmassa naar beneden gegaan... niet super veel maar toch een beetje! In hoeverre ik deze weegschaal kan vertrouwen? Ik ben er niet zo zeker van aangezien ik, ookal sport ik zoveel, toch spieren ben kwijtgeraakt... meer dan een kilo zelf! En mijn botten zijn door mijn dieet ook met 0,1 kg verminderd. Mijn leeftijd blijft ondanks alles nog steeds een vreselijke 46 en dat is maar liefst 15 jaar ouder dan dat ik werkelijk ben dus, nee het voelt alles behalve goed met deze weging erbij!
We zien wel de volgende keer zeker?!

Volgende doel? Wel heel graag 5 kilo.. ik weet dat dit heel moeilijk zal worden maar ik hoop met de Insanity training erbij dat ik dit doel toch wel zal kunnen halen! Ik ben er helemaal klaar voor en heb mijn 'fittest' al klaarliggen:

Ik heb deze test ook eens gedaan toen ik nog op mijn zwaarste was, toen ik nog niks van dieet deed en ik ben eens benieuwd of er al een verschil zal zijn. Ik sportte dan ook al mijn 12 uren in de week dus... maar normaal gezien met 13 kilo minder zou het ietsje makkelijk moeten gaan. We zullen zien, ik ben alvast benieuwd!

Op naar de volgende.. op naar maandag met een nieuw hoofdstuk in mijn dieet.

Tot dan!

Groetjes
Miss F
xoxoxoxoxox