Na week 15

20-04-2015 14:45

Amaai... al 15 weken ben ik met dit moeilijke dieet bezig, gelukkig begin ik ook af te tellen naar de vakantie en dat is nog 10 weken (mooie vooruitzichten dus).

Het is met een bang hart dat ik me vandaag op de weeschaal til. Ik heb me in de laatste week van de paasvakantie eigenlijk een beetje laten gaan. Dan niet zo zeer op het vlak van eten, 2 BBQ's en enkel het vlees en de groente gegeten, maar dan eerder op het vlak van drank. Het wordt steeds moeilijker om NEEN te zeggen tegen alcohol, dit mede omdat ik niet zo ver meer moet gaan. Maar ik ben er nog niet en dat moet ik toch in het achterhoofd blijven houden! Ik heb toch enkele glaasjes cava naar achteren geslaan de voorbije week. Ik ben er niet trots op, zeker niet nu ik weet dat ik extra hard zal moeten gaan werken om de overige kilo's eraf te gaan krijgen, maar het is wat het is en ik moest er dan toch maar eens op gaan staan vandaag.

Oef... er is toch weer een beetje afgegaan. Niet zo veel als in het begin maar toch nog steeds een mooie 700 gram, ik ben nog steeds blij met alles wat ik krijg. De voorlaatste mijlpaal zal zwaar worden, onder die 65 kg geraken maar ik ga ervoor! Ik zou dit heel graag behalen binnen de 10 weken. Normaal gezien zou dit heel goed haalbaar moeten zijn, 3,6 kg afvallen op 10 weken... dat is een mooie 360 gram per week... dus als ik zo kan blijven verder doen zal ik er zeker geraken. 

Ik ben met dit gewicht ook ineens meer dan 20 kg kwijt nu! Dat wil toch ook al iets zeggen ;-)
Ik heb het wel betrekkelijk moeilijk met deze fase, ik ben niet gewoon van 2 keer per dag warm te eten en nu zou ik dat wel moeten doen en dat ligt me moeilijk. Ik ga nog steeds gemakkelijk pakken naar een proteïne maaltijd over de middag dan dat ik vlees/vis of dergelijke ga staan klaarmaken. Ik probeer me eraan te houden maar het is moeilijk!

Ik kijk al uit naar fase 2a.. daar mag ik binnenkort (hopelijk) aan beginnen. Nog 1,6 kg moet eraf voordat ik aan die fase mag gaan beginnen. Dus als het goed gaat binnen 2 weken, dan mag ik eindelijk weer fruit eten en af en toe een boterham... ik zie ernaar uit! Ookal zie ik dit ook als eerder een gevaarlijke fase omdat je weer zoveel meer mag gaan eten kijk ik er ontzettend naar uit omdat ik stap voor stap weer voedsel mag introduceren in mijn eetpatroon dat ik nu toch al bijna 4 maanden moet gaan missen. Het zal uiteindelijk zoiets zijn denk ik, 4 maanden de fases 1 en dan zal ik normaal gezien mogen starten met de fases 2.. 
Hopelijk moet ik deze niet te snel doorlopen om tijdig klaar te zijn met de fases om op reis te kunnen gaan en kan ik op reis een beetje mijn gewicht behouden! We geven alleszins niet op en gaan ervoor!

Tot de volgende weging ;-)

Groetjes
Miss F